اخبار و مقالات

خانه رویایی با سقفی الهام گرفته از برکه

در این خبر، خانه دات کام خانه‌ای را معرفی خواهد کرد که برای ساختن استخر در سقف آن از برکه الهام گرفته شده است.

چشمانتان را ببندید و یک خانه‌ لوکس، مدرن و طلایی که روی صخره‌ها، در کنار دریا و مشرف به آن ساخته شده است را تصور کنید. بسیار شگفت انگیز خواهد بود! اینطور نیست؟! حال تصور کنید که تمام سقف این خانه استخر باشد و شما یک چشم انداز 360 درجه از طبیعت اطراف خود داشته باشید. حتی فکر کردن به بودن در چنین جایی لذت بخش خواهد بود.

در این خبر ما قصد داریم تا خانه‌ای را معرفی کنیم که در سال 2019 از آن رونمایی شده و دقیقا مشابه رویایی است که در ابتدا با هم آن را به تصویر کشیدیم.

سقف این خانه مشابه یک برکه یا یک وان است که حجم آب زیادی را برای شنا در خود جای می‌دهد. راه دسترسی به استخر از طریق نردبانی که بیرون ساختمان قرار دارد، امکان پذیر است. همچنین برای کنترل سطح آب در این استخر از سیستم لوله‌ زهکش ویژه‌ای استفاده شده است.

این خانه مفهومی توسط مجموعه طراحی و ساخت آن بنام “خانه تابستانی” نامگذاری شده است. همانطور که در تصویر هم مشاهده می‌کنید خانه به شکل مثلث، بر روی صخره، و در کنار ساحل ساخته شده است. این خانه دارای پنجره‌های پاناروما و یک پیاده‌رو باریک است که دور تا دور خانه را احاطه کرده است.

یکی از اهداف اصلی برای طراحی و ساخت این خانه، ایجاد ساختمان‌هاییست که امکان مشاهده و درآمیختن با طبیعت را به طور مستقیم فراهم می‌کند.

همانطور که در تصویر هم مشاهده می‌کنید این خانه لوکس و رویایی طراحی خیلی پیچیده‌ای ندارد، فقط روی آن فکر شده تا یک سازه منحصر به فرد در عین سادگی باشد.

همانطور که به آن اشاره کردیم این خانه، یک خانه تابستانی است. فضای داخلی خانه نیز به شکل یک اقامتگاه موقت طراحی شده است نه خانه‌ای که چند اتاق خواب، سرویس بهداشتی و آشپزخانه دارد. در فضای خانه فقط یک بخش مجزا وجود دارد و آن هم بخش سرویس بهداشتی است. دیگر بخش‌های خانه همانند آشپزخانه، محل خواب، نشیمن و فضای یوگا با آنکه فضای اختصاصی خود را در هر قسمت دارند اما در هم آمیخته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.